poniedziałek, 30 lipca 2012

O płakaniu ze śmiechu….


... czyli rozwiązanie zagadki! Ale mieliśmy ubaw, co niektórzy w tym także i ja śmialiśmy się do łez!
 Wszyscy, czyli misjonarska ekipa z Doume i okolic zgodnie orzekła, że nie mogą być tylko trzy nagrody, bo za radość, która doprowadza do łez nagroda się także należy!!!



 To pień młodej palmy. Ogromne liście palmy z biegiem czasu więdną, pojawiają się młode i te stare trzeba obciąć i w taki sposób powstaje pień palmy, który może mieć 30 metrów. Na zdjęciach palma, która daje owoce, z których wyrabia się olej.


                              Młody gaj palmowy....



Nasze stare palmy w Doume o zachodzie słońca....


Więc kto odgadł prawidłowo?

 Edyta i Caddicus Caddi odgadli na 100% 
 i do kompletu, aby były trzy nagrody dodajemy według kolejności wpisu Hipoptan za:  „strukturę, która przypomina palmę”. 

I dodatkowo:

 Anabelle za: „a może to wcale nie resztki drzewa, a stare kamienne schody”.
 Ataner za: „ a może to być wszystko, wszak to Afryka!”

I nagroda specjalna dla Tojav:

 „ STAWIAM NA KUPĘ SŁONIA!” 

po prostu był to śmiech do łez, szkoda, że tego nie widzieliście!!!
Mój e-mail: judyta.b@wp.pl , na który proszę przesłać Wasze adresy... jeśli to możliwe i chcecie dostać coś z Afryki od Judytki!!!

23 komentarze:

  1. Ale fajna zabawa mnie ominęła, a zmieniając temat, Judytko, chciałam Ci życzyć dobrej nocy:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję Eycie i... sobie ( a kto mi zabroni) zwycięstwa w konkursie. Ślę także słowa uznania dla pozostałych wyróżnionych. "Kupa słonia" :-)))) też zrobiła na mnie duuuuże wrażenie, choć "a może to wszystko" bardziej oddaje klimat Afryki.
    Pozdrowienia dla wszystkich uczestników konkursu.

    OdpowiedzUsuń
  3. akwamaryna; dziekuje za dobra noc...juz ranek u mnie w Kamerunie, noc byla zimna...nie mialam chocby malego kocyka wiec zimno bylo w nozki /smiech/ Jestem w stolicy i dzisiaj "odstawiam" na lotnisko s. Rafale a odbieram s. Fabiane i Urszule...juz mam dosyc samochodu i stolicy...co tydzien i wiecej pokonywac 600 km kazdemu znudzi sie i meczy sie czlowiek, nieprawdaz?

    Caddicus Caddi; tak od razu wiedziales, ze to palma? Pokazalam niektorym misjonarzom te zdjecia i wielu mialo klopoyt z okresleniem, co to jest!!! Choc kilku od jednego spojrzenia orzekli:palma! Zagadka nie byla latwa wiec gratulacje raz jeszcze!!!

    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajnie, dziękuję za wyróżnienie;-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Hipoptam; podobalo sie Twoje stwierdzenie... struktura, ktora przypomina palme no i byles blisko, aby stwierdzic, ze to palma
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie przedstawiają się te palmy, a zdjęcia jak z Miami, szczególnie to o zachodzie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie przedstawiają się te palmy, a zdjęcia jak z Miami, szczególnie to o zachodzie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poproszę więcej zagadek, zagapiłam się ^__^

    OdpowiedzUsuń
  9. No wreszcie mi się udało Dzieki Judyto za wizytę u mnie , bardzo to miłe z Twojej strony,że zajrzałaś na mój blog. Mało się udzielam obecnie ale za dużo obowiązków i pracy mam ale będę w czasie wolnym zaglądać. Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci Judytko wiele łask bożych.

    OdpowiedzUsuń
  10. Judytko, bardzo dziekuje za wyroznienie. Najwaznijesze, ze nasze komentarze wywolaly w mijsonarskie rodzince, raodsc i niewatpliwie wybuchy smiechu. Ja tez mialam niezly ubaw czytajac komentarze:)
    Najbardziej rozbawila mnie kupa slonia i ja rowniez pomyslalam, ze to moze byc to.
    Palmy cudne!

    Gratulacje dla wszystkich wyroznionych!

    OdpowiedzUsuń
  11. haha! Nie zgadłabym! A odpowiedź z kupą słonia mnie po prostu zabiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne! Po prostu super z tą kupą słonia! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. ale numer...haha.Ubaw po pachy,z kupa słonia w tle...Judytko,super zabawa z tego się zrobiła...haha
    Pisze drugi raz,bo coś ki nie przeszło...
    Pozdrówki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jednym słowem miałyście doskonały ubaw...
    Żadna z nas nie myślała logicznie.
    Polskie skojarzenia.Oczywiście drzewa.
    U Ciebie w większości to pewnie są palmy.
    Piękny ten gaj palmowy.A jak starannie utrzymany.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. A to mnie ominął konkurs! NO! Musiałam akurat jechać w inną stronę kraju!

    Chociaż... myślę, że w ogóle bym nie wpadła na ten pień palmy ;)))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zagapiłam się i tym razem nie wzięłam udziału, no cóż.
    Zwycięzcom gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie zgadłabym :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak dostojnie i pięknie wyglądają takie palmy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za wyśmienitą zabawę i bardzo, bardzo się cieszę, że Was rozbawiła. Gratulacje dla wszystkich nagrodzonych :-). Ostatnie zdjęcie jest cudowne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Szkoda tylko że w tym czasie nie było mnie w domu ...kiedy otworzyłam twojego bloga od razu wiedziałam że to pień palmy - dopiero potem przeczytałam resztę.Powiem szczerze że z tych komentarzy nawet sama się uśmiałam. Ostatnia notka bardzo długa zaczęłam czytać ale do końca oj jeszcze dużo wiec skończę ją jutro.....pozdrowienia przesyłam a kiedy do kraju się wybiera tak z ciekawości pytam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyba tym razem będzie dobrze ....jeszcze raz pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. co za strata! żaluję ze ostatnio brak czasu nie pozwalał mi na intensywniejszą lekturę! Nie tylko była super zabawa, ale i "coś z Afryki od Judytki!" ech.... :(
    :)
    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  23. ps.ale jak pewnie widzialas, nawet u mnie samej tak dlugo bylo cicho i pusto, Ktos nawet napisał ze już bał sie, że blog umiera...
    Na szczęście nie umarł, a odrodził się aniołami ;)

    OdpowiedzUsuń