środa, 16 października 2013

O rajskim jabłuszku....

Jak wyglądało rajskie jabłko?
 Któż to wie... 
Dostałam dzisiaj kilka jabłek z zapewnieniem, że po rozkrojeniu jabłka ukaże się kwiat...












P.S
Jak wytłumaczyć, że od zawsze jabłko kojarzone jest z nieśmiertelnością i młodością, i wiedzą, co dobre i złe... Jabłoń ponoć daje schronienie zmarłym. W mitologi celtyckiej w zaświatach mają rosnąć jabłonie, które jednocześnie mają kwiaty i jabłka. Jeśli ktoś zje jabłko z tej jabłoni będzie wiecznie młody i nieśmiertelny... W sadzie nimf Hesperyd rosną jabłonie, które rodzą złote jabłka dające nieśmiertelność... 

41 komentarzy:

  1. Niesamowite!!!! Kolejny cud natury!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. podobno rajskie było pomarańczą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Klik dobry:)

    I miłość z jabłkiem jest kojarzona. Mówi się o ludziach, że pasują do siebie, jak dwie połówki jabłka.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rajskie jabłuszka smaży się w cukrze. Koniecznie w całości razem z ogonkami. Pamiętam je z dzieciństwa. Służyły do dekoracji wypieków,np. tortów.Ale nie powiem, żeby były smaczne. Pamiętam też małe, czerwone jabłka (większe od tych rajskich), którymi dekorowano choinkę -one też były niesmaczne, ale wielce dekoracyjne. Uwielbiam jabłka - nawet te spoza ogrodu Hesperyd:)))
    Najmilszego, ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te zdjęcia i same jabłka. Ale lepiej ich nie jeść :)
    Ja się kiedyś skusiłam i strułam okrutnie! :))
    uściski serdeczne Judytko

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne! Nigdy takich nie widziałam... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami marzy mi się, by zobaczyć ów owoc, który skusił Ewę:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie cudne jabłuszka, pierwszy raz takie widzę :-)
    Co to za odmiana ?? :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. I kwiat się pokazał:) Ja w tym roku zasadziłam dwa rajskie jabłuszka, żeby ptaki na zimę miąły, co skubać:)) Jedna z jabłonek miała w tym roku jedno jabłuszko, może na przyszły rok będzie więcej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda rewelacyjnie. Aż nabrałam apetytu na jabłuszko...

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładnie te jabłka wyglądają... ja jednak lubię takie zwyczajne, szarozielone, takie sobie:) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze zastanawiałam się czy można je jeść ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz w życiu widzę takie cuda. A stary już jestem, oj stary :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Nawet przez mysl mi nie przeszlo, przeciez mloda jestem /smiech/!
      J.

      Usuń
  15. To jest jabłko i kwiat jednocześnie, więc ciekawe czy to jest jabłko z mitologii celtyckiej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nieśmiertelność może nie, ale jest przecież takie angielskie powiedzenie: "An apple a day keeps a doctor away" - na wszelki wypadek przetłumaczę, że dosłownie to znaczy "Jedno jabłko dziennie trzyma doktora z daleka" - Inaczej mówiąc - jedzcie jedno jabłko dziennie a lekarz nie będzie wam potrzebny, bo będziecie zdrowi-
    Moja sasiadka działkowa ma jabłonkę z malutkimi jabłuszkami - właśnie takimi, które w środku mają kwiatka. Wszystkich nimi częstuje.
    A więc przede wszystkim bądżmy zdrowi!
    Serdeczności Judytko!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kwiatuszek o pieciu platkach, rzeczywiscie ciekawe zjawisko, ile to zdumiewajacych rzeczy jest na swiecie, tylko odkrywac! pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Faktycznie.....dwa w jednym.....przyroda potrafi zaskoczyć!!!!!!!Serdeczne pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  19. Rajskie jabłuszka można usmażyć w cukrze, jak konfiturę, i ozdabiać nimi potem szare dni; ciekawe, czy takie jabłuszko podał Ewie wąż, czy może jakieś inne, okazalsze? pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi jabłka kojarzą się jedynie z ogromnymi wzdęciami :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jabłka powinna jeść każda kobieta przy nadziei, są balsamem dla łożyska. Piękne te jabłka, takich nie widziałam , nawet bym nie pomyślała,że są takie odmiany.Judtyko serdeczności zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. poczułas się jak w raju Judytko,na tę chwilę...haha
    pięknie to jabłuszko wygląda,aż szkoda gryź...

    OdpowiedzUsuń
  23. Jabłko z wieczora, a unikniesz doktora... ;-)) A te rajskie przepiękne! Szkoda, że takie malutkie i nie nadają się chyba do jedzenia... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Aż ślinka cieknie :)))

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  25. ale smakowicie wygląda :) szkoda, że u nas takie nie rośnie, wiecznie bym była piękna i młoda ;D

    OdpowiedzUsuń
  26. uwielbiam jabłka
    ale nieśmiertelnośc
    czy naprawdę jej pragniemy?
    jakby wyglądał ten świat wtedy?
    czasem sobie zadaje takie pytanie
    ale nieczesto
    na szczescie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. O kurcze :) ale piękne!! Cudowny prezent!


    P.S. Mnie też się wydaje, że mam wpływ na jakość mojego Życia :)

    OdpowiedzUsuń
  28. To chyba będę nieśmiertelna, bo ilość szarlotki jaką zjadam jest na prawdę .. ogromna :-) haha

    OdpowiedzUsuń
  29. Zasadziłam rajską jabłonkę kilka lat temu...muszę sprawdzić czy w nocy nimfy przychodzą, (bo za dnia cicho), jak którąś spotkam to... biznes otwieram:)))
    Jabłuszka zostają na zimę, dla ptaszków:). Nawet nie wiedziałam, że tak pięknie wyglądają po przekrojeniu.
    My ze swoim życiem nie bardzo wiemy co zrobić, to co tu myśleć o nieśmiertelności...
    Pozdrawiam Judytko*

    OdpowiedzUsuń
  30. Piekny owoc, twoje opowieści równie smakowite jak najsłodsze owoce Judytko!

    OdpowiedzUsuń